Akronim:

V4-24027

Številka pogodbe:

V4-24027

Oddelek:

Oddelek za zootehniko

Tip projekta:

ARIS

Vrsta projekta:

CRP

Vloga na projektu:

Vodilni

Trajanje:

01.10.2024 - 30.09.2027

Vrednost sofinancerja:

148,75 €

Vrednost projekta skupaj:

297,50 €

Vodja projekta na BF:

Kuhar Aleš

Sodelujoče RO 

  • Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
  •  Nacionalni inštitut za javno zdravje
  •  Inštitut Jožef Stefan
  •  Inštitut za prehrano 

 

Sofinancerji

  •  ARIS
  •  MOPE

 

Vsebinski opis projekta 

Projekt naslavlja izzive in priložnosti za vpeljavo trajnostnih praks v sistem organizirane šolske prehrane. Prehrana v VIZ predstavlja pomemben delež dnevnega energijskega vnosa otrok, hkrati pa ima velik vpliv na njihove prehranske navade, zdravje in okolje. Projekt si prizadeva analizirati ključne dejavnike, ki zavirajo ali spodbujajo vpeljavo trajnostnih praks v organizacijo šolske prehrane na treh ravneh: makro (politike in zakonodaja), mezo (institucionalno okolje in deležniki, kot so dobavitelji, kuharji in organizatorji prehrane) ter mikro (prehranske navade in vedenja učencev in staršev).

Glavni cilji projekta vključujejo razvoj inovativnih orodij, kot je več-kriterijski model za načrtovanje šolskih obrokov, ki bo temeljil na trajnostnih parametrih, stroškovni učinkovitosti in prehranski vrednosti, ter vzpostavitev zbirke podpornih aktivnosti in gradiv za šole (t.i. "TOOLBOX"). Projekt predvideva tudi pilotno testiranje teh rešitev v realnem okolju z uporabo metodologije "živega laboratorija," kjer bodo rešitve soustvarjali skupaj z deležniki, kot so šole, starši in učenci.

Raziskovalci bodo z interdisciplinarnim pristopom preučili prehranske politike, dobre prakse v Sloveniji in tujini ter pripravili predloge za izboljšanje sistemskih rešitev na področju vpeljave trajnostih praks v sistem organizirane prehrane. Projekt bo s svojimi rešitvami prispeval k zmanjšanju okoljskega vpliva šolske prehrane, boljšemu zdravju otrok ter dolgoročnemu ozaveščanju o pomenu trajnostnega prehranjevanja. S tem bo projekt podprl zeleni prehod, ki je ključen za doseganje nacionalnih in mednarodnih trajnostnih ciljev, hkrati pa bo prinesel dragocen prispevek znanosti in družbi.

 

Sestava projektne skupine 

 

Faze projekta in njihova realizacija 

Raziskovalni projekt je zasnovan v obliki petih delovnih svežnjev (DS), ki so nadalje razdeljeni na posamezne delovne naloge. Ključne faze realizacije projekta po delovnih svežnjih so sledeče:

DS 1. Koordinacija in vodenje projekta

DS 2. Celovit pregled in analiza dejavnikov, ki vplivajo na trajnostne prakse v sistemu šolske prehrane na makro, mezo in mikro ravni

DS 3.  Priprava zbirke podpornih orodij in komplementarnih aktivnosti za vpeljavo trajnostnih praks v sistem šolske prehrane v Sloveniji (SUS-NUTRI-SCHOOL TOOLBOX)

DS 4. Pilotno testiranje pripravljene zbirke podpornih orodij in komplementarnih aktivnosti (SUS-NUTRI-SCHOOL LIVING LABS)

DS 5. Diseminacija in promocija rezultatov raziskave